דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי שיאצו במהלך ההריון 

מאת    [ 05/09/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1612 פעמים ]

תקופת ההיריון, כך מספרים לנו, היא תקופה נפלאה. את מגשימה באופן מלא את ייעודך כאשה: קורנת, זוהרת, מאושרת לחוש את תינוקך מתפתח בתוכך ומלאת ציפייה לקראת המפגש ביניכם.

כל זה נכון, כמובן. אך בנוסף, תקופת ההיריון היא גם תקופה מלאת שינויים פיזיולוגיים ומערבולות רגשיות, שאינם תמיד פשוטים וקלים לעיכול.

ישנם מספר צעדים שהאם שבדרך יכולה לנקוט על מנת להתמודד עם קשיים אלו. בין היתר, מומלץ לעשות פעילות גופנית באופן שוטף, להקפיד על תזונה בריאה ולהקפיד על שעות שינה סדירות ומנוחה מספקת. טיפולי שיאצו יכולים להוות נדבך נוסף של תמיכה באישה ההרה.

שיאצו הוא טיפול במגע, המערב לחיצות, הנעת מפרקים, מתיחות ולחיצה על נקודות ספציפיות, על מנת להחזיר את הגוף לאיזון שאובד לו באורח החיים היומיומי. תקופת ההיריון היא מטבעה מצב של "חוסר איזון", אך במקרה זה אנו רוצים לשמר את המצב ולא לשנותו.

 

לשלבים השונים של ההיריון מתאימים טיפולים שונים, על-כן יש לבחור מטפל מנוסה ומומחה. בשליש הראשון של ההיריון מומלץ שלא להגיע לטיפול שיאצו. מתחילת השליש השני, יכול הטיפול לסייע בהקלה משמעותית של הסימפטומים פיזיולוגיים רבים המלווים את תקופת ההיריון, כמו עייפות, בחילות ואי-נוחות במערכת העיכול, כאבי גב ומפרקים וקשיי נשימה.  השיאצו יכול להקל על בצקות שיכולות להיווצר לקראת סוף ההיריון, ולשפר את זרימת הדם והנוזלים בגוף. בנוסף, יכול השיאצו לתמוך בהתמודדות עם שלל החששות והפחדים האופייניים להיריון - מאיבוד הגזרה, מהבדיקות הרפואיות המרובות מן הלידה וכמובן, ממה שיבוא אחריה. השיאצו מרגיע ומוריד מתחים ומאפשר לאישה להתמודד טוב יותר עם תחושות אלו.

לקראת סוף ההיריון, ובמיוחד בחודש התשיעי, והארוך מכולם, מומלץ מאד לקבל טיפולי שיאצו כחלק מההכנה ללידה. ההכנה כוללת את הכנת הגוף ללידה מבחינה פיזיולוגית ומגע באזורים המכינים את הרחם והאגן ללידה. בנוסף ניתן לבוא לטיפולים משותפים עם הבעל, בהם הוא יקבל הדרכה על נקודות לחיצה שיכולות להקל על כאבי הצירים, הדרכה על תנוחות שונות שיכולות לעזור בשעות הצירים הארוכות, ועל טכניקות הנעה שאף יכולות לסייע בזירוז לידה ובקידום הלידה. הטיפולים המשותפים גם גורמים לבעל להתחבר לחוויה הגופנית אותה עוברת האישה היולדת, ויוצרות קשר עמוק יותר בין בני הזוג. האישה מרגישה כי אינה לבד ושיש לה על מי לסמוך, והבעל מרגיש חלק פעיל יותר בלידה.

 

חשוב לדעת: בזמן היריון ישנם אזורים מסוימים שלא ניתן לטפל בהם, על מנת לא לעודד תהליכים היכולים לגרום להופעת צירים מוקדמים. מקומות כגון אלו הם הגב התחתון, פנים הירך והשוק, ואזור הבטן.

 

אם כן, תקופת ההריון הסוערת והמרגשת יכולה להיתמך רבות בטיפולי שיאצו, שיכולים לסייע ולהפוך תקופה זו לחוויה חיובית וקלה יותר עבור האישה ההרה.

סמדר יסעור


מטפלת בשיאצו


www.2hands.co.il


קליניקות ברמת השרון ובאבן יהודה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב